TaxBackJapan

Hogyan igényelheti vissza az adót Japánban

Az első vásárlástól az indulásig. A 2026. november 1-től történt vásárlásokra.
  1. 1

    Kezdje a vásárlással

    Ellenőrizze, hogy jogosult-e

    Az elmúlt hat hónapban Japánba belépett külföldi látogatók használhatják az adómentes üzleteket. Önnek magának kell kivinnie az árukat Japánból, olyan mennyiségben, amelyet el tud vinni.

    Vásároljon adómentesen

    Keresse a japán adómentes bolt jelzést, vagy kérdezze meg a személyzetet. Minden vásárlásnak (egy nyugta) legalább 5000 ¥ összegűnek kell lennie adó nélkül. Az általános áruk és a fogyasztási cikkek mostantól együtt számítanak, felső korlát nélkül.

  2. 2

    Tartson mindent készen

    Mutassa útlevelét és fizesse ki a teljes árat

    2026. november 1-től az adóval növelt árat fizeti. Az üzlet rögzíti vásárlását az útleveléhez, és beállítja, hogyan történik a visszatérítés kifizetése.

    Tartsa együtt az árukat és a nyugtákat

    Őrizze meg nyugtáit, és legyen készen bemutatni az árukat a vámhatóságoknak. A Visit Japan Web regisztrációval gördülékenyebbé válnak az eljárások az üzletekben és a repülőtéren.

  3. 3

    Mielőtt feladja a poggyászát

    Japán elhagyása 90 napon belül

    A vámhatóságnak a vásárlást követő naptól számított 90 napon belül meg kell erősítenie az exportot. A november 1-jén vásárolt árukat január 30-ig kell megerősíteni.

    Szkennelje be útlevelét a becsekkolás előtt

    A nemzetközi indulási csarnokban szkennelje be az útlevelét egy adómentes eljárás terminálon, mielőtt feladná csomagjait a légitársaság pultjánál. Az áruk becsomagolhatók a feladott bőröndjébe, feltéve, hogy kinyithatja azt a vámhatóságok számára, ha az eredmény piros.

  4. 4

    Befejezés és visszatérítés fogadása

    Zöld vagy piros eredmény

    A zöld azt jelenti, hogy az eljárása befejeződött. A piros azt jelenti, hogy az adómentes árukat a vámellenőrzési területre kell vinnie ellenőrzésre, mielőtt feladja poggyászát.

    Kapja meg visszatérítését az üzlettől

    Miután a vámhatóság megerősítette az exportot, az adómentes üzlet a vásárláskor beállított visszatérítési módszerrel visszatéríti a fogyasztási adót.

Jó tudni, mielőtt repül

Visit Japan Web

Utazás előtt adja hozzá útlevelét a Visit Japan Webhez. Az üzletek be tudják olvasni a QR-kódját, és hét nagy repülőtéren telefonjáról, a dedikált Wi-Fi-t használva is befejezheti az indulási eljárást.

Hogyan kapja vissza a pénzt

Az üzlet kiválasztja és elmagyarázza a visszatérítés módját vásárláskor, például kártyára visszatérítést. Az időzítés az üzlettől és a fizetési módtól függ, ezért érdeklődjön a pultnál és őrizze meg a nyugtát.

100 ml feletti folyadékok

A 100 ml-t meghaladó szaké, parfüm és kozmetikum nem vihető fel kézipoggyászban. Csomagolja be feladott poggyászba, és először szkenneltesse a terminálon, hogy piros eredmény esetén is kinyithassa a táskát a vámvizsgálathoz.

Ne használja az árukat Japánban

A lezárt táskák megszűntek, de az adómentes áruk továbbra is exportra szántak. Az élelmiszerek, kozmetikumok vagy az indulás előtt felhasznált cikkek nem mutathatók be a vámhatóságnak, és nem minősülnek jogosultnak.

Gyakori kérdések

A fogyóeszközöknek még mindig lezárt zacskókba kell kerülniük?

Nem. A visszatérítési módszer értelmében a lezárt csomagolás követelménye és a külön fogyasztási cikkek kategóriája megszűnik.

Használhatom a telefonomat a terminál helyett?

Naritán, Hanedán, Kansai-n, Chubun, New Chitose-n, Fukuokán és Nahán a Visit Japan Weben keresztül, a biztonsági ellenőrzés előtti nemzetközi indulási csarnokban található dedikált Wi-Fi-t használva elvégezheti az eljárást.

Mi van, ha már nincs nálam az áru?

Csak azok az áruk jogosultak visszatérítésre, amelyeket kivisz Japánból, és be tud mutatni a vámhatóságoknak.

Hazaszállíthatom az árukat, és mégis kaphatok visszatérítést?

2025. április 1-jétől a nemzetközi csomagküldeményként külföldre küldött áruk nem adómentesek. Az üzlet által szervezett közvetlen szállítás továbbra is elérhető lehet.

Vásárolhatok még adómentesen a pultnál?

Nem. A 2026. november 1-jétől történő vásárlások esetén az adót csak akkor térítik vissza, ha a vámhatóságok megerősítik az exportot az induláskor.

Készüljön fel az indulásra

A hivatalos útmutatás alapján: