
Jak odzyskać podatek w Japonii
1Rozpocznij swoje zakupy
Sprawdź, czy się kwalifikujesz
Zagraniczni turyści, którzy wjechali do Japonii w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, mogą korzystać ze sklepów bezcłowych. Musisz samodzielnie wywieźć towary z Japonii, w ilościach, które możesz przewieźć.
Rób zakupy w sklepach tax-free
Szukaj oznaczenia sklepu Japan tax-free lub zapytaj obsługę. Każdy zakup (jeden paragon) musi wynosić co najmniej ¥5 000 bez podatku. Towary ogólne i artykuły spożywcze liczą się teraz razem, bez górnego limitu.
2Miej wszystko gotowe
Pokaż paszport i zapłaś pełną cenę
Od 1 listopada 2026 r. płacisz cenę z podatkiem. Sklep rejestruje Twój zakup na podstawie paszportu i ustala, w jaki sposób zostanie wypłacony zwrot.
Trzymaj towary i paragony razem
Zachowaj paragony i bądź gotowy pokazać towary celnikom. Rejestracja w Visit Japan Web usprawnia procedury w sklepach i na lotnisku.
3Zanim nadasz bagaż
Opuść Japonię w ciągu 90 dni
Urząd celny musi potwierdzić wywóz w ciągu 90 dni, licząc od dnia następnego po zakupie. Towary zakupione 1 listopada muszą być potwierdzone do 30 stycznia.
Zeskanuj swój paszport przed odprawą
W hali odlotów międzynarodowych zeskanuj paszport w terminalu do procedur tax-free, zanim oddasz bagaż przy stanowisku linii lotniczych. Towary mogą być spakowane do Twojej nadanej walizki, pod warunkiem, że będziesz w stanie ją otworzyć dla celników, jeśli wynik będzie czerwony.
4Zakończ i otrzymaj zwrot
Zielony lub czerwony wynik
Zielony oznacza, że procedura jest zakończona. Czerwony oznacza, że musisz zabrać swoje towary bezcłowe do obszaru kontroli celnej przed nadaniem bagażu.
Odbierz zwrot ze sklepu
Po potwierdzeniu eksportu przez urząd celny, sklep bezcłowy zwraca podatek konsumpcyjny, korzystając z metody zwrotu, którą ustawiłeś podczas zakupu.
Warto wiedzieć przed wylotem
Visit Japan Web
Dodaj swój paszport do Visit Japan Web przed podróżą. Sklepy mogą odczytać kod QR, a na siedmiu głównych lotniskach możesz zakończyć procedurę wylotu na telefonie, korzystając z dedykowanego Wi-Fi.
Jak odzyskasz pieniądze
Sklep wybiera i wyjaśnia metodę zwrotu podczas zakupu, na przykład na kartę. Czas zależy od sklepu i metody płatności, więc zapytaj przy kasie i zachowaj paragon.
Płyny powyżej 100 ml
Sake, perfumy i kosmetyki w pojemnikach powyżej 100 ml nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Spakuj je do bagażu rejestrowanego i zeskanuj najpierw na terminalu, aby w razie czerwonego wyniku kontroli celnej móc otworzyć torbę.
Nie używaj towarów w Japonii
Zapieczętowane torby to przeszłość, ale towary tax-free nadal są przeznaczone na eksport. Żywność, kosmetyki lub przedmioty zużyte przed wylotem nie mogą być okazane celnikom i nie kwalifikują się do zwrotu.
Częste pytania
Czy artykuły konsumpcyjne nadal wymagają zapieczętowanych toreb?
Nie. W ramach metody zwrotu, wymóg zapieczętowanego opakowania i oddzielna kategoria artykułów spożywczych zostają zniesione.
Czy mogę użyć telefonu zamiast terminala?
Na lotniskach Narita, Haneda, Kansai, Chubu, New Chitose, Fukuoka i Naha możesz zakończyć procedurę w Visit Japan Web, korzystając z dedykowanego Wi-Fi w hali odlotów międzynarodowych przed kontrolą bezpieczeństwa.
Co jeśli nie mam już towarów?
Tylko towary, które wywozisz z Japonii i możesz przedstawić celnikom, kwalifikują się do zwrotu.
Czy mogę wysłać towary do domu i nadal otrzymać zwrot?
Od 1 kwietnia 2025 r. towary wysyłane za granicę samodzielnie przesyłką międzynarodową nie są zwolnione z podatku. Wysyłka bezpośrednia zorganizowana przez sklep może być nadal dostępna.
Czy nadal mogę kupować bezcłowo przy kasie?
Nie. W przypadku zakupów od 1 listopada 2026 r. podatek jest zwracany dopiero po potwierdzeniu eksportu przez celników przy wyjeździe.
Na podstawie oficjalnych wytycznych od:







